Koop Islands

79399-26

Imorgon släpps Koops nya skiva Koop Islands. Tre år sedan remix-skivan Alternative Takes släpptes, fyra år sedan senaste albumet Waltz for Koop.

Visst känner man igen Koop. Men lite oväntat är det Ane Brun som jazzar loss på det inledande titelspåret, ”Koop island blues”. Finge jag bestämma skulle Ane kasta bort sin gitarr långt, långt bort och aldrig någonsin tillåtas ta i en igen. Bättre än såhär har åtminstone jag aldrig hört henne.

Röstinsatsen på spår nummer två känns igen, Yukimi Nagano, den vackra rösten som vi är vana att höra över Koops jazzinfluerade elektroniska sväng. Den filmiska videon till ”Come to me” finns att se på bandets hemsida. Andres Lokko, som uppdaterat Koops biografi, kallar spåret en blandning mellan svensk sommar och karibisk julafton. Jag är beredd att hålla med.

Lite så låter nya Koop. Lite mer karibiskt, lite gladare och skivan liksom får mig att se lite ljusare på morgondagen.



Klicka in på hemsidan för att se fler bilder på sensuella manskroppar i klänning:

http://www.k-o-o-p.com

Eller bli kompis med Koop på MySpace:

http://www.myspace.com/koop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback