Dagen i Ord.

Eftersom blogg.se's tjänster varit mer eller mindre opålitliga den senaste tiden hade jag tänkt illustrera dagen som gått i ord.

Dagen som gått skulle kunna beskrivas som aningen vimmelkantig. Dagens outfit tillhörde lätt bag ladyn jag såg på stan. Leopardmöntrade tajts, midjekort skinnjacka med luva, fejk-Buffalos och tillhörande kassar.

Dagens kändisskådning blev en härlig blandning. Först såg jag Helena Bergström och Colin Nutley på Sergelstorg, sedan smygtittade jag på Jay-Jay på Acne. Såg senare densammes fru+barn. Hann även med att se Björn Kjellman och Mårten Andersson.

Dagens dos med koffein uppgick till en 3-koppars mokakanna till frukost, en dubbel espresso till lunch och en enkel espresso på eftermiddagen. Ena espresson togs på Caffelini på Västerlånggatan, troligtivs det närmsta man kommer Italien här i Sthlm. Den lilla espressobaren känns som en härlig pastish på vilken som helst sådan i Venedig.

Har för övrigt sett ovanligt mycket tiggare på stan idag. En hel drös med Jag är hungrig-skyltar. Och en hel annan drös som kör på sitta blickstilla och lida-tricket. Men dagens blir nog de två gatumusikanter vid Södermalmstorg som stod inklämda i en liten telefonkiosk och spelade svängig dragspelsrejv. Bra där.

Stockholm, en stad i världen.

Kommentarer
Postat av: William

Appropå tiggare,
jag satt och var surmulen på min praktikant på tunnelbanan och ett helt gäng zigenare klev på och halade fram rena orkestern ur skinnjackorna och gav oss en härlig föreställning. Ett gäng riktiga partykillar med rytmen i bloden gav mig dagens första leende och jag gav dem 50cent.

2007-03-08 @ 23:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback