Kulturkrock

image192


Under helgen som gått har jag ägnat mig åt idel kulturella aktiviteter.

 

Lördagen vigdes som sagt åt Sally Mann-utställningen och gårdagen spenderades på Moderna Museet och deras Rauschenberg-utställning. Plus att jag under söndagen inmundigade flertalet koppar te, vid ett och samma tillfälle.

 

Om sanningen ska fram var Rauschenberg lite för svårt för mig, jag är ju å ena sidan ingen direkt konnässör men å andra sidan tyckte jag ändå att det var fin väggutsmyckning.

 

Förutom den mer berömda geten var det mycket klippa&klistra-kollage och Robert Rauschenberg verkade ha haft riktigt kul när han kladdade färg på döda fåglar, gamla mattor och annat bättre begagnat skräp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback