Jacques Your Body

Jacques Your Body


För någon vecka sedan, när jag varit på Myrorna åkte jag hem med en vinylsingel. Helt ovetandes om hur musiken lät hade jag köpt The Jack That House Built, av Jack ?n Chill (1987). Anledningen till köpet? Ordet Jack.

 

Väl hemma visade det sig såklart vara en sjusärdeles bra skiva. Den drog mot ett housigt, slow disco-håll och var producerad av Sonic Graffiti. Vilket namn, bara en sån sak. På A-sidan var det radio edit, på B-sidan var det dubbed-mix

 

För att upprepa min bedrift befann jag mig igår återigen på Myrorna. Denna gång fisk jag syn på skivan Color Me Badd (I Wanna Sex You Up) av New Jack City från 1991. Även denna gång var ordet Jack orsaken till inköpet. Och även denna gång hade jag rätt.

 

Även denna singel var ett dansant och trevligt slow disco-äventyr. För de vokala inslagen på detta musikaliska underverk stod någon solbränd Los Angeles-bög som oade sig fram till refrängen I wanna sex you up.

 

Så slutsatsen blir ju att ordet Jack är en kvalitetsstämpel på musik. Finns ordet med i gruppnamnet eller låttiteln är man safe, det blir inte fel.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback