Nytt: Läsning

Filter
Okej. Lite sent, men ändå. Insatta har redan skrivit av sig angående det nya reportagemagasinet Filter. En annan vill ju inte vara sämre så jag lyfte ett ex och plöjde igenom reportagen. Tidningen har av vissa fått kritik för att vara lite sådär obehagligt, nördigt grabbig. Jag vet inte ifall jag är en sån men hursom gillade jag detta första nummer och ser fram emot de resterande. Jag gillade särskilt sagan om Jesper Kouthoofds uppgång, fall och vinst. Den långa berättelsen om Håkan Thörnströms jakt på en stjärna i Guide Michelin var även den riktigt spännande, som en bok man aldrig vill sluta läsa.

The Chap
På grund av mycket annat har jag inte hunnit läsa så mycket i senaste numret av The Chap som damp ner i brevlådan för nån vecka sedan. Till min förvåning såg jag att de börjat sälja tidningen på Press Stop och även utökat distributionen till ett nytt nummer varannan månad.  Får se hur länge det finns kvar i PS repertoar.

I alla fall. Senaste numret bjuder bland annat på tips om hur man avslöjar en spion (How to spot a spy). Här förklarar man att alla under 35 mycket väl kan vara en spion: after all, landing from a parachute is a young man's job.

Ett annat ämne som tas upp är världens olika filosofier och världsåskådningar. Bland dessa återfinns bland annat Feminism, Beardism och Nihilism.

Och den som inte redan kunde får lära sig knyta kravatt i en steg-för-steg-guide.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback