Morgonstund har guld i mund....

Denna vackra dag är min lediga dag. Jag gick således upp i ottan för att klara av dagens bestyr. Dagens första var att byta ångrör på kaffemaskinen. Efter att ha mördat originalröret och slipat lite på det nya (ett Rancilio-rör) ser maskinen ut som följer


Före



Efter


Och av frukost-cappuccinon att döma verkar det som att kommer krävas lite träning innan jag får till skummet. Men det är det ju värt, eh.... Dessutom har jag nu traglat mig igenom min kilopåse med Poccino-bönor. Till slut. För att mellanlanda på en burk Arvid Nordqvist som jag fick av min kära mor. Eftersom burken var snygg... Sedan lutar det åt någon italiensk robustablandning.



Dagens fortsatta bestyr och bryderier kommer bestå av att sätta ihop två isärplockade cyklar. Bilder kommer förhoppningsvis snart här på da bloggish. Vad som måste göras är att inhandla ett kassettdrev och skruva bort det gamla ditot som verkar vara ett helvete att få bort efter år av cykling och som alltså dragits åt för varje jävla tramptag och som nu sitter som berget...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback