Uppdatering: cykel

I min desperation uppsökte jag idag tre stycken cykelhandlare för att dels få låss mitt drev från min kassett, och dels för att köpa ett nytt drev/singlespeed-kit. Detta gick sådär. På första stället hade man dels slut på singlespeed-kit och sa dessutom att mitt hela hjul var för gammalt och att de aldrig sett en liknande kassett. På andra stället som säljer dyra, dyra racercyklar tittade de på kassetten och sa att den här dimensionen tillverkas inte längre men att jag kunde låta hela kassetten sitta kvar men bara nyttja ett drev. Hur snyggt är det på en singlespeed-cykel? På tredje stället, en liten cykelhandlare på Hornsgatan, tog föreståndaren kassetten i sina händer, applicerade två kedjepiskor och knyckte till.

Hade det inte varit för att dessa, av smuts och cykelolja, svarta händer lyckats lossa på drevet hade jag inte betalat 300 pix för det metallskrot som jag sedan kände mig tvungen att köpa. Själv hade jag stångat mig svettig, böjt och dragit, till och med slagit med hammare, utan att lyckas få loss det gängade drevet.



Hursom, nu kan jag slutföra bygget och det är inte omöjligt att Peugot:en med sina krånglande växlar råkar ut för samma modifikation.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback