HONG KONG!!!

Sååå. Hong Kong-resan landade på cirkus 800 bilder. Det blev mig övermäktigt, så här kommer ett axplock oretuscherade bilder från en väldigt härlig resa i en väldigt hektisk men mysig stad. Behöver jag säga att det var över tjugo grader varmt? Och att jag i skrivande stund sitter hemma i lägenheten i Shanghai igen. Skulle tippa på 15-16 grader inomhus just nu. Det kommer rök ur munnen när man andas och Camilla sitter i tjocktröja och dunjacka och fryser. Gotta love the south!


Resan började tidigt på morgonen på Shanghai Pudong airport.


Central, från andra sidan vattnet.


Nån gata inne i city.


Hamn.


Skylt.


Causebay by night.


Taxibilar.


Backe, i Soho tror jag.


Vi åkte linbana!


Tror, helt ärligt, att Hong kong är den mest exotiska plats jag besökt. Sen jag föddes. Och då åkte vi aldrig ens till nån strand.


Bergen.


Nån av otaliga bankbyggnader.


Blommor!


Mer bank.


Dubbeldeckare.


Sunkigt hus.


Dom bygger i Hong Kong också.


Fasad.


Inte nog med att dom har massa skyskrapor och blinkade hus. De har ett plastfönster i 10-dollarssedlarna. Glassigt.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Gahhhhhh!

Linbanan ger mig svindel och höjdskräck!

Tänker på linbanan vi åkte i Österrike... Det känns som att den är puttifnutt i jämförelse.

Många fina bilder har du/ni tagit. Verkar ha varit en härlig resa. :)

Tack för det fina vykortet!

Kramar

Postat av: lap

<3 på er!



hoppas ni har det bra,

glömde ju tipsa camiz om It butiken...suck. men säg till nästa gång ni åker dit

2010-03-01 @ 08:04:31
Postat av: martin

>>lap



tror det är lugnt. känns som vi besökte tillräckligt med i.t's ändå... Men hong kong var sweet.

2010-03-02 @ 15:46:46
Postat av: faster gunlis

Vilka fina bilder. Häftiga upplevelser, särskilt linbanan kan jag tro. Kram

2010-03-05 @ 16:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback