Lördagsbak


Dagens bakskörd.

Uppe med tuppen (nåja) och bakade ut mina bröd. Nu är det bara en fräsig cykel som saknas sen är jag kanske hippaste stockholmaren i Shanghai.

Lyssnade på förra veckans Spanarna och blev så förvånad när de välkomnade årets första sommarvecka. Termometern står på 27 grader, mitten av juni, himlen är vit. Men någon sommarkänsla har inte riktigt infunnit sig... Kanske borde försöka njuta innan det blir för varmt. Men det grämer mig att jag missar svensk sommar. Det mesta jag förknippar med sommar kommer inte i Shanghai. Shanghai ligger vid havet. Men det finns inte en enda utomhusbadplats i hela Shanghai(?). Eller det ligger typ en fejkstrand ute i Pudong, där västerlänningarna ligger och steker när solen skiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback