Svenne vem, svenne vad?

79399-284


79399-285

Nja, någon matfotograf blir jag nog aldrig. Men pannkakor hör ju likväl sommaren till.

Idag efter jobbet tog jag tummen ur och gräddade pannkakor. Ackopanjerad av Jay-Jay gräddade jag pannkakor samtidigt som jag varvade med läsning ur min sommarroman, Dumskallarnas sammansvärjning av John Kennedy Toole.

Pannkakorna åts sedan, så som de bör, med vaniljglass, färska mosade blåbär, pudrat med florsocker.

Även till middag kommer det ätas pannkakor, men då förvandlade till köttfärsfyllda crepes. Se där! Till maten kommer det bli matiné i form av En kväll på operan. Sven (en 87 år ung, liten prydlig man jag lärt känna) visste genast att detta var en av Bröderna Marx filmer och drog sig till minnes att det skulle vara en rolig och mycket sevärd film. Upp till bevis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback