Beckmans slututställning 2006

Beckmans slututställning 2006

Var en förbi en sväng på Beckmans slututställning. Lite besviken sitter jag så här i efterhand och försöker summera mina intryck och kommer på mig själv med att det inte blev så många just sådana. Intryck alltså. Årets avgångselever inom mode, form och reklam har alla jobbat under temat tillsammans. Och visst kan rektor Tom Hedqvist vara stolt över årets kull. Men varför känner jag mig inte helt tillfredsställd när jag lämnar utställningen?

Det finns så som sig bör en hel del ljuspunkter och inte helt oväntat känns utställningen fräsch, ny och genomtänkt. Men med få klara överraskningar. Jag kan inte sätta fingret på vad jag saknar, men att gå från en slututställning med Sveriges kreativa spjutspets utan att ha fått sinnet smittat av sprudlande kreativitet och skaparglädje känns lite oroväckande. Det där var ett till viss del orättvist uttalande, men bara en sån sak som att det knappt fanns några (om ens ett enda plagg) herrkläder att beskåda gör mig lite ledsen i hjärtat.

Hursomhelst fick jag i alla fall med mig en cd med abstrakt musik (NEW MUSIC av Daniel Söderstedt) och en undring om vad killen som sov i kartonger egentligen ville förmedla med sitt arty-farty konstnärskap. 
 

www.beckmans.se

www.new-music.se



Beckmans slututställning 2006 finns att beskåda på Nybrogatan 8 fram till den 27:e maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback