2001: a space odyssey

image263

Igår tittade jag på 2001: a space odyssey. En mycket vacker film. Den måste varit sådär lagom fantastisk när den kom 1968. Den är nästan 40 år gammal, men jag fascineras och förundras ändå över hur den är filmad. Ibland kom jag på mig själv med att undra över hur de filmat vissa scener, långt innan dagens datoranimationer var möjliga.

Men ibland blev filmen lite väl arty till och med för mig. De långa konstpauserna med pretentiös musik kunde gärna fått vara något färre till antalet.

Kommentarer
Postat av: William

Varför har du gjort bilden svart/vit? Och vadå pretantiös musik?! Filmen är ju gjort före både månlandningen och Star Wars, den är ju ett cinematiskt underverk i ordets rätt bemärkelse. Skulle månlandningen eller star wars eller star trek eller vilken rymdskildring som helst se ut som den gjort utan den här filmen. Sen är den ju också den mest sanna och äkta framtidsskilldring som gjorts, den visar ju att vi inte vet någonting.
Vet hut era vidriga ungjävlar!

2007-05-21 @ 23:40:02
Postat av: Anonym

word

2007-07-09 @ 14:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback