Bröd.


Brödet.

Igår var jag nere på vår lokala Xinjiang-resturang. Uigurer har bland det bästa brödet som går att få tag på här i Shanghai. Är nån sorts plattbröd med rödlök som stegnugnsbakas i nån sorts uteugn. Komplicerat värre. Det var en farbror som skötte finanserna och en som skötte degen (höhö). Han som bakade brödet spände upp ögonen och tittade på mig när jag kom. Köpte mina två bröd och betalade mina 6 kuai till pengafarbrorn. Då hör jag bagarn väsa till mig: hashish?! Varpå killen med pengarna skakar på huvet, typ menandes, bry dig inte om honom, han skojar bara. Men nu vet jag till nästa gång.

- Bröd och en haschkaka, tack.


Och så här går det tydligen till när man bakar brödet.

Bildkällor: Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback