Möte över generationsgränserna

gubb

Möten mellan olika generationer, visst är det fint? Idag, på tunnelbanan hem från jobbet, skedde ett av dessa vackra möten. Det var skånsk gubbe med skepparkrans och det var attitydspackad förortsbrud. Gubben med skepparkrans störde sig på att bruden från förorten hade fötterna på sätet och uppmärksammade att den unga damens mamma minsann inte jobbade som städare på tåget. Varpå förortsbrudens häftiga förortskompisar svarade att brudens mamma betalade skatt och att det var allas rättighet att skita ner sätena. Nu tände skåningen till och röt på skånska:

- Ta ner foten, annars sätter jag väskan på ditt ben och då kommer det göra ont i ditt knä.

Och det var inte vilken väska som helst. Det var en, jag citerar, tung väska. Förmodligen var den full med massa viktiga dokument. Såhär i efterhand när jag tänker på det inser jag att det inte var något vidare fint möte, men ändå, ett möte. Det hela löste sig på så vis att en full Djurgårdsman blev sur och på egen hand sparkade ner flickebarnets fot från sätet.

Nä, det kanske inte är så fint med möten över generationsgränser ändå. Det blir liksom resonans i ljudbilden, olika våglängder och allt det där. Men all heder till den skånska gubben med skepparkrans och hans gode vän civilkuraget.

Kommentarer
Postat av: William

Haha! Mer sadana har inlagg tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback