Velvety: Sammetslen

Who's World Is This?
it's mine
it's mine
it's mine
King Of The Jumping Frogs

Corso Como Cafe

Äntligen har jag något att ställa kaffet på...
Kjempegrejt!!!
Eat My Shorts

Happy Monday/Sad Monday

Det har hänt mycket denna måndag. Förutom att det är Världsboksdagen så har Boris Jeltsin dött, och jag själv har kommit ett steg längre i mitt kompisskap med Björn Borg.
Gareth

Jag ska vara med i reklamfilm. Ok om det hade varit för att jag såg brittisk ut (?!) Men tydligen är det för att jag i kombination med detta också ser grå, tråkig och töntig ut. Typ som på bilden.
Easy like a sunday morning

Dö fågeljävel, dö!

Tack för senast din jävel!

Idag trotsade jag det vackra vädret och gick istället och tittade på Jesper Walderstens teckningar från boken Här kommer jag på Kulturhuset. Och det var ju kul.
ZIRH

Tänkte att det var dags för en uppdatering/-gradering av badrumsskåpet. Detta resulterade i ett ZIRH Shaving Kit. Clean, Prepare, Shave Cream och Erase. Det bästa är att allt är gjort av typ gräs och konstiga växter och alltså jättenaturligt och bra för huden.
New Rave

Fuck New Rave. Jag köpte en grå kavaj istället.
New Shades

Sköna Skor

I år, 2007, fyller två skoklassiker 25 år. 1982 var året det hände och skorna var Reebok Freestyle och Nike Air Force 1.
Reebok Freestyle kom när stora frisyrer och aerobics var högsta mode. Freestyle-skon var ju också från början tänkt som just en aerobicssko. Inte hade väl Reebok kunnat tro att skon skulle bli en klassiker, buren av poppare, fashionistas och nu också nyravare. Reebok firar 25-årsjubileumet med att släppa skon i 25 stycken nya designer. Den första och hittills ända släppta är en vit sko, prydd med 25 stycken födelsedagsljus. Passande nog.
På hemsidan kan du köpa skorna, eller hålla utkik efter nästa skosläpp.
http://www.rbk.com/us/freestyle/
Nike Air Force One höll på att gå sin död till mötes redan efter ett år i butikshyllan. Nike tog då skon ur produktion för att lansera nyare, häftigare skor. Två skoförsäljare i Baltimore, Paul Blinken och Harold Rudo, lyckades tuta i Nike att det skulle löna sig att producera skon bara åt dem. Så många skor trodde de att de kunde sälja, och så många skor sålde de. Utan någon marknadsföring lyckades, eller snarare råkade, Nike skapa en klassiker. Kanske den största någonsin.
På Nikes matiga hemsida finns det dokumentärer med kärleksförklarande skotöntar, en romantisk film om en italiensk skomakare som passionerat tillverkar en Air Force 1, alltså långt ifrån den massproduktion som ju är dagens verklighet någonstans i Asien. Man kan också titta på musikvideon Classic med Kanye West, Nas, Rakim, Krs-One och med Dj Premier bakom spakarna, något som skulle kunna ha varit en hyllning till den klassiska skon som prytt hiphoppares fötter i 25 år.
2/1


Favorit i repris

Ur arkivet



Kaffeinformation

Milligram koffein per kopp:
1. Bryggkaffe, 115
2. Espresso, 80
3. Snabbkaffe, 65
4. Te, 40
5. Coca-Cola, 23
6. Koffeinfritt kaffe, 3
Jag vill ha glass! Jag vill ha glass!

Denna soliga söndag som snart gått till ende har bestått av spontanpicknick i förorten och Dunderklumpen. Jag vet inte om det är gulligt eller läskigt att Camilla kunde sjunga med i filmens alla låtar...