Candy Cigarette, 1989

Candy Cigarette, 1989

Var och tittade på Sally Mann-utställningen på Kulturhuset idag. Jag har alltid varit lite pryd och konservativ så Mann's fotografier på sina nakna döttrar faller mig inte riktigt i smaken. Något jag tydligen delar med den amerikanska söderns kristna höger. Yiiiiehaaaa!!!

Däremot kan jag inte undgå att slås av den drömska sagokänsla man drabbas av när man tittar på Mann's landskapsbilder över just den amerikanska södern. Bilderna på de dimmiga landskapen känns på något sätt overkliga. Fotografierna är tekniskt experimentella, mestadels tagna med gammal storbildskamera, och sedan framkallade i egna kemikalier blandade med te.

Så, ifall du gillar den amerikanska södern, drömlika landskap eller barn i kejsarens nya kläder, ta en tur förbi Kulturhuset innan den 6:e maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback