Dagen i ord

image259

Under ett år lånas det cirka 60 miljoner böcker, cds och dvds på Sveriges bibliotek. Idag stod jag för tre av de lånen, två skivor och en film. Jag hade tänkt låna 2001: a space odyssey, men eftersom den såklart inte fanns lånade jag Tarnation istället, producerad av Gus van Sant. Filmens totala budget uppgick till $218,32 vilket inte ens är en bråkdel av vilken som helst svensk actionfilm. Av den tjocka texten på framsidan att döma är filmen "ett mästerverk".

Idag har jag för ovanlighetens skull suttit och läst Nöjesguiden. Det hade kanske inte varit lika roligt om jag inte haft sällskap av en flaska Starobrno, en mycket god öl. Jag hann läsa lite om neograbbighet innan jag la tidningen åt sidan.

Just nu sitter jag och dricker cappuccino gjord på något smaksatt kaffe, irish cream coffee tror ja det var. Det låter mycket mer metrosexuellt än vad det var gott.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så onödig och så trendängsligt fjantig att någon motsvarighet knappast står att finna.

2007-05-19 @ 02:51:54
Postat av: Anonym

Tack för omtanken.
Jag som alltid trott av invånare av Vasastaden var ett väluppfostrat folkslag, tydligen var det fel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback