96:AN

79399-310


Om man vill ha en stilig frisyr är 96:ans herrfrisering stället att gå till. Två italienska farbröder klipper frisyrer som de såg ut förr i en liten pittoresk salong som ser ut som frisörsalonger gjorde förr, med rutigt golv och svartlackade möbler.


Att jag idag gick till 96:ans för att piffa till min rockabilly-/surf-/fashionkalufs var kanske inte ett helt smart drag. Den italienska farbrorn frågade hur jag ville ha det, lite kortare på sidorna och i nacken svarar jag. Trehundra kronor senare går jag därifrån med en prydligt klippt frisyr, stenhård av gelé, allt enligt skolboken. Lite för kort tänkte jag, men när den är så välgjord, så välklippt kommer man sig inte för att klaga. Polisonger och nacke är slätrakade med rakkniv.


Kronan på verkat är frisörsalongens skyltfönster. Själva rutan täcks av stilistiska, silverglittrande sans-serifer som vackert berättar att man kommit rätt. Skyltfönstrets golv som tidigare var dekorerat med vackra gamla sportredskap, har nu ersatts med en gossedjurshund och en vinkelslip. Här blandas manlig hårdhet med manlig mjukhet, men ledord framför andra är givetvis klassisk, manlig skönhet.



96:an Herrfrisering
Telefon:
 08-341665
Adress:
Odengatan 96
113 22 STOCKHOLM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback