[Skärselden]



Häromdagen fick jag förvånas över att det faktiskt finns snälla och generösa människor. En arbetskamrat ville skänka mig hela sin vinylsamling. Jag är ju inte den som är den, utan tackade självklart ja till detta erbjudande. Jag blev lovad två backar skivor med engelskt åttio- och nittotal.

Så, när den stora dagen var framme begav jag mig till Kungsholmsstrand för att adoptera mina nya älsklingar. Trodde jag. Ganska snabbt blev jag nedplockad från mina rosa moln. Det visade sig att något as till kungsholmsbro hade hunnit stjäla den ena backen de tjugo minuter de hade stått nere i trapphuset. Jag hoppas innerligt att denna människa för evigt må brinna i Midgårds skärseldar.

Denna vedervärdiga människa fick med sig alla Depeche Mode-skivor, varav några var signerade. Jag fick iofs lite Prince, lite Bowie, The Smiths och annat smått och gått. Och Så Orup och Ratata förstås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback