CAMPARI





För att fira onsdagens intåg, denna veckans mittpunkt, pallrade jag mig till Systembolaget. Där inhandlades en flaska Campari, eftersom värmen börjar komma till svedala. Men även en halvflaska Rosita. Som verkar vara den finska varianten på den italienska bittern. Efter att ha provsmakat båda kan jag bara konstatera vad jag från början trodde. Den finska budgetvarianten nådde inte upp till den italienska förlagans höjder. Nä, finnarna får fortsätta göra det de gör bäst... så fortsätter jag dricka Campari.

Och vackra gamla Campari-annonser hittar man
här.

Kommentarer
Postat av: annahita

vad synd att rositan inte var god, flaskan är ju mycket snyggare än camparin!

Postat av: William

Rositan är ju en gammal alkisklassiker. 19% för blott 44 pix är ju ett riktigt klipp!

2009-04-30 @ 17:05:23
URL: http://aaslund.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback