Studentliv


Mmm, skumlock.

Det ösregnar ute. Sitter på Södertörns Högskolas bibliotek och gör skolsaker. Som man ju gör i skolan. Svängde förbi skolans fik, Aroma, för att köpa en cappucino. Hade väl inga högre förväntningar. Killen i kassan fyllde filtret med lite färdigmalet kaffe, stoppade in det i maskinen, tryckte på en knapp och kaffet började rinna. Inga konstigheter. Han skummade mjölk. Öste ur skummet med sked. Sedan gjorde han något. Han tog handen och slängde i något i kaffet, hann inte se det mer än i ögonvrån. Var det kanel? Choklad? Socker? När jag fick kaffet såg jag. Han hade toppat kaffet med omalda kaffebönor. Varför? För att kaffet skulle smaka kaffe? Under omständigheterna smakade kaffet ok, men jag ställer mig ändå frågande till tilltaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback