bröd & sånt

Jag är en sucker för bröd och kaffe. Vet inte varför. Kanske för att det är svensk basmat, och jag är en svennebanan ute på villovägar. I Kina får man ju mer eller mindre göra avkall på allt vad bra kaffe och gott bröd heter. Sååå..


Cappu på donkens kafé. Haha, bland de bättre jag fått sen vi kom till Kina. Fint dekorerad också.


Käkade grillad surdegsmacka på nåt kafé i Hong kong. Med barbeque hong kong pork. Intressant, ja. Gott, nja...


Och i Hong kong gjorde vi ett kärt återbesök på Pret a manger, som vi gick några för många gånger till i London. Att en sunkig trekantsmacka kan vara så god!


McDonald's cafés macka var väl ungefär allt man önskar att en smörgås inte ska vara. Fast brödet var faktiskt helt ok.

Kommentarer
Postat av: annahita

haha, pret a manger! herregud. åt typ 4 pret a manger-mackor på tre dagar när vi var där förra helgen.

Postat av: William

finns Pret i Kina? Men din surdegs-kinesmacka såg ju skitgod ut med min europeiska ögon.



Vill pröva att baka lite surdegsbröd här hemma men det är anting skitkallt eller skitvarmt här i lägenheten och det är väl inte det ideala för en Hermann (surdegs-massan på tyska).

2010-03-03 @ 10:39:22
URL: http://aaslund.tumblr.com
Postat av: nathan

kul inlägg!! mer sånt.

gillar dina mat-bilder osv!! puss

2010-03-03 @ 19:51:53
Postat av: morre

annahita > prettan äger!



william > nja, finns inte i kona men i hong kong. mackan var mest inressant. camilla tog en tugga, sen fick jag resten...



nathan > mer mat it is!

2010-03-04 @ 03:48:26
URL: http://poplife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback